Abyste mohli bojovat za lepší weby, je důležité si uvědomit kdo je váš zákazník, jaké používá zařízení, kudy a přes jaké kanály na web přichází.
Abych vám toto poznání alespoň trochu ulehčil. Vytvořil jsem vám Google Analytics přehled, který vám dá rychlý náhled na váš web.
Návod na nasazení dashboardu:
- Klikněte na tento odkaz.
- Vyberte si zdrojový výběr.
- Zkoumejte.
Co zde najdete?
- Vývoj konverzního poměru
- Vaše nejčastější vstupní stránky
- Nejpoužívanější rozlišení u vás na webu
- Základní informace o vašich návštěvnících dle návštěvnosti, transakcí či tržeb
Velmi zajímavé je porovnat si následující:
- Návštěvnost podle pohlaví | Transakce podle pohlaví
- Návštěvnost podle zařízení | Transakce podle zařízení
- Transakce podle věku a pohlaví | Tržby podle věku a pohlaví
- Návštěvy podle rozlišení | Transakce podle rozlišení
Toto vám poslouží jako základní nástroj k přehledu o vašich návštěvnících.
Abyste svoje návštěvníky poznali opravdu dokonale. Musíte nejen vědět kdo jsou, ale i trochu jim nahlédnout do duše a přijít na to o řeší a co je trápí. To bohužel z analytických nástrojů nezjistíte, od toho jsou pokročilejší výzkumné metody jako třeba uživatelský výzkum. S tím blízce souvisí tvorba marketingových person. Co to jsou marketingové persony a jak je vytvořit, na to jsem napsal celou sérii článků na web RobertNemec.com: