Důvěryhodnost webu má zásadní vliv na konverzní poměr webu. Pokud budeme hodně obecní, tak důvěryhodnost znamená, že se lidé nebojí v daném e-shopu nakupovat.

Jak důvěryhodnost podpořit? Co v této oblasti hraje roli?

Všechny níže uvedené prvky mají za cíl rozptýlit obavy z nákupu. Averze ke ztrátě je jednou z nejsilnějších pudů, nikdo nechce riskovat, dejte tedy vašim návštěvníkům jistotu, že u vás neriskují.

Čísla

Čísla návštěvníkům říkají, že nejsou první, kdo s webem přichází do styku, že zde již někdo nakupoval. Oblíbenými argumenty jsou počty spokojených zákazníků, počty prodaných zboží/služeb, apod.

Velmi hodnotným číslem je také (u dlouhodobě fungujících firem) věk společnost, kterým jasně říkáte, že jste si již něco zažili, máte stabilní zázemí a když jste již vydrželi tolik let, jistě vydržíte i jednu další objednávku 🙂

Autority

Zaštítěním se cizími autoritami, přebíráte část jejich důvěryhodnosti. Máte-li například certifikát ISO. Vysíláte k zákazníkům jasný signál – máme nějakou úroveň, dokážeme obstát i u certifikace, my budeme ten správný partner.

Sociální ověření

Jeden z nejsilnějších nástrojů. Zde totiž již neříkáte vy, že se zákazníci nemusejí ničeho bát, ale říkají to přímo zákazníci zákazníkům. V českém prostředí v této oblasti dominuje společnost Heureka.cz, proto není vhodné ji opomenout. Pokud je to vhodné, můžete zapojit i svoje sociální sítě a hodnocení na Facebooku.

Důležité

Všechny tyto prvky musí být podložené! Tj. pokud něco tvrdíte, musíte k tomu mít důkaz. Tvrdíte, že máte 25 let praxe, odkažte se na historii firmy. Tvrdíte, že máte spokojené zákazníky, doplňte prolinkem na samostatná hodnocení.

 

Napsat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment