Důvěryhodnost webu má zásadní vliv na konverzní poměr webu. Pokud budeme hodně obecní, tak důvěryhodnost znamená, že se lidé nebojí v daném e-shopu nakupovat.
Jak důvěryhodnost podpořit? Co v této oblasti hraje roli?
Všechny níže uvedené prvky mají za cíl rozptýlit obavy z nákupu. Averze ke ztrátě je jednou z nejsilnějších pudů, nikdo nechce riskovat, dejte tedy vašim návštěvníkům jistotu, že u vás neriskují.
Čísla
Čísla návštěvníkům říkají, že nejsou první, kdo s webem přichází do styku, že zde již někdo nakupoval. Oblíbenými argumenty jsou počty spokojených zákazníků, počty prodaných zboží/služeb, apod.
Velmi hodnotným číslem je také (u dlouhodobě fungujících firem) věk společnost, kterým jasně říkáte, že jste si již něco zažili, máte stabilní zázemí a když jste již vydrželi tolik let, jistě vydržíte i jednu další objednávku 🙂
Autority
Zaštítěním se cizími autoritami, přebíráte část jejich důvěryhodnosti. Máte-li například certifikát ISO. Vysíláte k zákazníkům jasný signál – máme nějakou úroveň, dokážeme obstát i u certifikace, my budeme ten správný partner.
Sociální ověření
Jeden z nejsilnějších nástrojů. Zde totiž již neříkáte vy, že se zákazníci nemusejí ničeho bát, ale říkají to přímo zákazníci zákazníkům. V českém prostředí v této oblasti dominuje společnost Heureka.cz, proto není vhodné ji opomenout. Pokud je to vhodné, můžete zapojit i svoje sociální sítě a hodnocení na Facebooku.
Důležité
Všechny tyto prvky musí být podložené! Tj. pokud něco tvrdíte, musíte k tomu mít důkaz. Tvrdíte, že máte 25 let praxe, odkažte se na historii firmy. Tvrdíte, že máte spokojené zákazníky, doplňte prolinkem na samostatná hodnocení.